احکام شرعی
پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی
چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:, :: 15:28 ::  نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر

با سلام من نذر کردم تا اخر عمرم هر شب سوره توبه رو بخونم ولی این نذرم باعث شده که هر شب حداقل بیست ایه از قران رو که می خوندم برا ختم دیکه نتونم انجام بدم می تونم نذرمو عوض کنم؟

پاسخ:

سلام علیکم.انسان باید نذری بکند که از عهده ان براید.واگر قدرت بر انجام ان نداشت ملغی میشود. نذر صیغه ای دارد بنام صیغه نذر که اگر آنرا خوانده باشید نذر واجب می شود واکثر مردم از خواندن چنین صیغه ای بی اطلاع هستند؛ پس اگر ترک کنید نذر را بر شما چیزی نیست.یعنی نیازی به دادن کفاره نیست.چون اگر کسی نذر کند وصیغه نذر را هم خوانده باشد وآنرا انجام ندهد باید کفاره بدهد.

چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, :: 10:41 ::  نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر

 

سلام خانم وحیدیان

وقت شما بخیر

 ببخشید سوالی از خدمتتون داشتم، موهای بنده خیلی بلند هستن، قبل از حمام کردن شانه میکنم ولی خب به ناچار گاهی اوقات هنگام شست وشو دچار گره خوردگی میشن ، با این حال این گره خوردگی به هنگام غسل مانعی برای آب محسوب میشه بنظرتون یا نه؟ من خیلی هم با دقت زیاد موهام رو هنگام غسل از همدیگه باز میکنم و سعی میکنم آب کامل به همه ی موهام برسه ولی  خب بعضی گره خوردگی های معمولی اتفاق میفته که بعضا پرز لباس و.. هم ممکنه داخلش باشه.

حالا بنظرتون چه کار باید بکنم؟

 

 پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

التماس دعا

 

پاسخ:

 

سلام علیکم.موی بلند نیازی به غسل دادن ندارد.یعنی موهایی که بلنده می تونی اونها رو جمع کنی .حتی در چیزی قرار دهی که آب به آن نخورد وجداگانه بعدا بشویی .حتی خارج از حمام.بله هنگام غسل باید آب به پوست سر برسه نه به موهای بلند.پس موهای بلند مستثنی است از غسل دادن.موفق باشی

1 فروردين 1392برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده :

با سلام

شخصی از اول تکلیف تا مدتی در هر وضو مسح سر را با هر دو دست پشت سر هم می کشیده است نماز هایی که در این مدت خوانده است چه حکمی دارند؟

 

پاسخ:

سلام علیکم.ایرادی ندارد ؛ کار اضافه ای انجام می داده

    درباره وبلاگ

به وب سایت احکام شرعی خوش آمدید
    آخرین مطالب
    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 69
بازدید کل : 44407
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


كد تغيير شكل موس