احکام شرعی
پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی
|
||||||||||||||||||||||
پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:, :: 22:6 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
سلام عرض میکنم خانم وحیدیان ؛ میشه راجع به اوقات نماز کمی توضیح بدید؛ممنون میشم.درضمن میشه نمازهامونو در5 نوبت بخونیم؟همونطور که شنیدم اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام*) هم اینکاررو می کردند. مرجع:آیة الله وحید خراسانی سلام .ممنون از توجهتون..ما 3 وقت نماز داریم.1)وقت مخصوص:وآن وقتی است که مخصوص همان نماز است ونماز بعدی رانمی شود در این وقت خواندوقت مخصوص نماز ظهراز اول ظهر است تا وقتی که از ظهر به اندازه خواندن نماز ظهر بگذرد. وقت مخصوص نماز عصرموقعی است که به اندازه خواندن نماز عصر به مغرب وقت مانده باشد .وقت مشترک: نماز عصر و ظهر:بین وقت مخصوص نماز ظهر و وقت مخصوص نماز عصر.وقت مشترک نماز ظهر و عصر است. وقت مخصوص نماز مغرب از اول مغرب است تا وقتی که از مغرب به اندازه خواندن سه رکعت بگذرد . وقت مخصوص نماز عشاء: برای شخص مختار موقعی است که به اندازه خواندن نماز عشا به نصف شب مانده باشد. بین وقت
مخصوص نماز مغرب و وقت مخصوص نماز عشاء: وقت مشترک نماز مغرب و عشا است
نماز صبح هم چون 1 نماز است وقت مخصوص ومشترک ندارد؛بلکه فقط وقت فضیلت دارد.
حالا نیمه شب شرعی از نظرآیة الله وحید:ازاول غروب تااذان صبح؛ را حساب کنید وتقسیم بر2 کنید؛ نیمه شب بدست می آید..
.
درضمن پیامبررحمت هم نمازشان را 5 نوبت در شبانه روز خواندند وهم 3 مرتبه(جمع کردند؛ بین 2 نماز را) چراکه بااین کارشان می خواستند بما بفهمانند که اگر برایتان کاری پیش آمد که نتونستید نمازها را جمع بخونید، متفرق هم میشود خوند.اما فرق بین ما واهل تسنن در همین جمع
.خوندن نمازهاست؛ که علامت شیعیان جمع خوندن نمازهاست ؛ همان کاری که آیات عظام هم انجام می دهند. ..
. 2011/10/27
پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:, :: 15:20 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
سلامٌ علیکم.
حقّ الطبع؛ وحقّ التألیف،و...حقوق معتبری است که تجاوز به آن جائز نیست.
حقّ التألیف؛ یک حقّ عقلائی وشرعی است؛ وباید آن را رعایت کرد.شخصی که آنرا چاپ کرده؛کارحرامی انجام داده وشرعاً مدیون
وبدهکارمؤلّف است ؛ولی دلیلی براین که خرید وفروش جزوات حرام باشد؛نداریم
اما حکم مُهرشکسته:چنانچه اندازه آن به قدري باشد که صدق سجده کند نماز با آن صحیح است.و چنانچه چرک وسیاهی مُهرمانع نباشد نماز باآن صحیح است.
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:55 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
اگر عضوى از اعضاى وضوئش نجس باشد و وضو گرفته و بعد شک نماید که قبل از وضو آن عضو را آب کشیده یا نه حکمش چیست؟ مرجع:آیة الله وحیدخراسانی
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:52 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
کسى که یقین دارد حدث از او سر زده ولى شک دارد که طهارت ـ وضو یا غسل ـ گرفته یا نه، آیا باید طهارت بگیرد؟ مرجع:ایة الله وحیدخراسانی
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:49 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
بنابر فرض اینکه سالم بوده و مضطرّ هم نمى باشیم اگر شخص دیگرى براى عمل وضو براى ما از پارچ آب بریزد آیا وضو صحیح است؟ مرجع:آیة الله وحید خراسانی
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
شخصى از روى جهل یا فراموشى با آب نجس وضو گرفته آیا وضوى او صحیح است؟ آیة الله وحیدخراسانی پاسخ:در صورتى که با آب نجس وضو گرفته باشد وضوى او باطل است و فرقى بین صورت علم وعمد و جهل و نسیان نیست. دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:23 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
آیا باید در وضوء جبیره ای تمام سطح جبیره را مسح بنمائیم؟ مرجع: آیة الله وحیدخراسانی
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
آیا در وضوی جبیره ای می شود به جای اینکه روی جبیره را مسح نمائیم آن را در حین وضوء بشوئیم؟ مرجع:آیة الله وحید خراسانی
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:18 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
آیا در صورتى که در یکى از انگشتان پا روى ناخن لاک نباشد و در مسح پا از همان انگشت پا مسح را بکشد مسح صحیح است؟ مرجع:آیة الله وحید خراسانی
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 16:18 :: نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
آیا در صورتى که در یکى از انگشتان پا روى ناخن لاک نباشد و در مسح پا از همان انگشت پا مسح را بکشد مسح صحیح است؟ مرجع:آیة الله وحید خراسانی
آخرین مطالب پيوندها نويسندگان
|