احکام شرعی
پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 20:45 ::  نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر

 سلام
خسته نباشید
میشه سوالات منو جواب بدید
1.جنب از حرام به غیر از ارتباط غیرشرعی شامل چی میشه؟
2.اگر همچین اتفاقی بیافته یعنی ارتباط غیر شرعی وبدون غسل کردن فقط حمام بریم ایا باز هم عرق کردن و خیس شدن بدن و لباس باعث نجس شدن لباس میشه؟؟؟؟
3.فکرکردن وتصور به صورت عمیق به طوری که باعث ترشحات زیاد خیلی بیشتر از حد معمول باشه نیاز به غسل داره؟ترشحات واقعا بیشتر از حد معمول؟

پاسخ:

سلام علیکم:

منظور از جنب از حرام این است که از راه حرام مثل زنا، لواط و استمنا جنب شده باشداگر انسان از راه استمناء، زنا يا جماع(آميزش)با همسر خود در حال حيض(در فرج) و در روزه واجب معين و آنچه كه ذاتاً حرام است، جنب گردد، عرق او در حال جنابت(تا وقتي كه غسل نكرده) عرق جنب از حرام گويند.
عرق جنب از حرام نجس نیست، با اين عرق و يا لباسي كه به آن آلوده شده بنابر احتياط واجب نبايد نماز خوانند.(توضيح المسائل امام خميني، مسأله 116، العروة الوثقي،ج1،باب نجاسات»الحادي عشر«)
عرق جنب از حرام نجس نيست و در مورد نماز، اكثر علماء احتياط واجب دانسته اند كه در لباس آلوده به عرق جنب از حرام نماز خوانده نشود و عمل به احتياط واجب،و ترك آن حرام است، عرق جنب از حرام به نظر آیت الله مکارم شیرازی پاک است، ولی برای نماز باید لباس را عوض کرد،
بنابراين وقتي اصل عرق نجس نيست، اگر عرق شما به جايي از منزل رسيده باشد آنجا را نجس نكرده است. فرش را هم نجس نمي كند و نماز خوندن روي آن فرش اگر چه رطوبت پا به آن برسد اشكال ندارد؛ ولي در اين مورد دليل خاص دارند كه با لباس و بدن آلوده به عرق جنب از حرام نماز نمي شود خواند. البته در بين فقها بوده و هستند كساني كه به طور كلّي عرق جنب از حرام را نجس مي دانند كه طبق نظر آنها قضيّه فرق مي كند.
عرق جنابت از خودارضائي از مصاديق عرق جنب از حرام است، ليكن عدم جواز نماز با آن تا وقتي است كه عين و آثار آن باقي باشد، ولي اگر خشك شود و اثري از آن نباشد نماز صحيح است.در ضمن ترشحات معمول پاک است .مگر دو شرط را دارا باشد:

.1) رسیدن به اوج لذت + 2)همزمان با آن خروج رطوبت = که حتما در این صورت باید غسل جنابت انجام داد.واگر هم شک داشته باشی چیزی بر تو نیست.

    درباره وبلاگ

به وب سایت احکام شرعی خوش آمدید
    آخرین مطالب
    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 44342
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


كد تغيير شكل موس